Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Sunday, January 29, 2012

Naqibahku~

Dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

AlhamduliLlah.... wa syukuriLlah... (tiba2teringat qasidah ipgktb pula~) =).

Yup, tomorrow will be the day! For my third practicum session (insyaALLAH) will be held in SK Seberang Batu Hampar. and yet..now..i'm still sitting on my bed my current 'port' since Idah takes over my place in Taman Sri Andalas and typing something in keHIDUPan. 

Ok. Apa yang Ulfah nak katakan secara tiba2 disini ialah hargailah naqib/ah anda semua! 

Entahlah..ALLAH saja Maha Tahu tentang apa yang tesirat dan terlintas dalam hati Ulfah sejak subuh tadi terutamanya setelah membaca sebuah entri daripada seorang sahabat yang telah di'posting'kan ke Sarawak. moga dipermudahkan segala urusannya. Sebenarnya dah lama terlintas ayat diatas terutama sejak Ulfah mengenali apa itu usrah (secara spesifiknya di IPG). Ye,sebetulnya Ulfah telah mengenali perkataan usrah itu sendiri semasa Ulfah berada di dalam tingkatan 5 di SESERI yang disayangi walaupun pada waktu itu belumlah lagi sepenuhnya menyayangi. Haha..baru kenal dah terus ditabalkan untuk menjadi naqibah. =) pelik bin ajaib kerana Ulfah ini bukanlah dari sekolah agama pun.. sekolah rendah agama dulu2 adalah..

Disingkatkan cerita..

Ulfah tak tahu..samada wajarkah Ulfah ada perasaan CEMBURU (namun insyaALLAH..tidak sampai membawa mudharat) terhadap insan2 yang bertuah memiliki seorang naqibah! Naqibah yang benar2 dapat menJENTIK hati kita untuk memperbaiki diri dengan lebih baik. Naqibah yang memahami serta tidak lokek dengan ilmu. Naqibah yang punya zouq melalui kata2 dan perbuatannya. Naqibah yang apabila kita melihat wajahnya, kita merasa hina dan amat rendah diri dek kerana nur keakraban hatinya dengan Ilahi. Ulfah amat menDAMBAkan naqibah seperti ini.

CEMBURU Ulfah bila ramai insan yang boleh berbicara dan mengenangkan limpahan ilmu dan pengajaran daripada naqib/ah nya dengan orang lain. Berbicara bukan kerana mahu mengagung2kan mereka...namun, kerana ukhuwah fi Llah yang terjalin kukuh antara mereka. Bicara yang dibuka dek kerana ukhuwwah yang amat disayangi kerana ALLAH taala.

Ulfah ada mengenali beberapa individu yang Ulfah teringin sangat nak menjadi adik usrahnya. Biarlah menjadi kerahsiaan hati Ulfah ye.. cuma sukahati Ulfah nak beritahu tentang satu nama ini.. Kak Ashidah Binti Johari (if i'm not mistaken).. or also know as kak simple shidah @ kak Stay Strong. Kakak yang berjaya mencuri hati Ulfah. Kami bukanlah dapat berjumpa selalu. Memang amat jarang! Jumpa selalunya ditempat yang penuh kedamaian hiJaU ~ =). Kak ss merupakan naqibah pertama Ulfah (kalau tak silap ingat) sejak Ulfah mengenali apa itu usrah. Usrah yang dilaksanakan di alam maya. UO @ Usrah Online. SANGAT MERINDUI SAAT ITU!!! SANGAT3X! macam nak menitiskan airmata!  Yokie Emoticons 45 UO sudah tidak dapat dijalankan kerana kekangan ahli2nya (termasuk Ulfah lah tu) yang berada dimerata pelosok dunia~ chewah. Walaubagaimanapun, kak ss tetap mengirimkan emel yang sarat dengan ilmu dan peringatan buat kami. 

Sayang kak ss! moga akak always stay strong.. 
(Ulfah ni memang agak mengada2 Yokie Emoticons 42 juga bila dapat jumpa mereka yang berstatus kakak! almaklumla...tiada kakak~ jauh sekali abam...) 

Poin yang dirasakan boleh dijadikan poin aduyai..bahasa2~  ...ala...carilah sendiri ye.. Yokie Emoticons 26

Hargailah usrah anda! Hargailah saat anda dilimpahi kata2 pengajaran dan tautan hati yang mendekatkan diri kita pada Ilhai.. Hargailah ye...! Mungkin dari sinilah titik mula perubahan diri kita kearah yang lebih baik. dengan izin ALLAH juga.. 

wallahu'alam


p/s: Ulfah nak gi shopping2 lagi dengan mak sebelum balik Seremban~ ada sesiapa nak kirim apa2 dari Selangorku yang terCHENTA ini?


No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...