Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Monday, January 16, 2012

keSAYUan

Bismillahirrahmanirrahim...

AlhamduliLlah... 
AlhamduliLlah..

Banyak perkara yang Ulfah mahu taipkan disini. Terutama perkara-perkara yang terjadi sebelum dan semasa sudah berada di dalam tahun pengajian akhir di kampus. Perkara yang bagi ulfah ada pengajarannya buat diri. Tapi, mungkin ulfah akan berkongsikan tentang perihal itu sedikit demi sedikit apabila terjengah penulisan yang berkaitan.

Apa yang Ulfah mahu ucapkan disini ialah..
TAHNIAH buat teman2 dan sahabat2 yang telah dapat penempatan mengajar di merata tempat.

Ulfah rasa gembira bercampur sayu apabila mendengar dan membaca cerita permulaan hidup mereka sebagai seorang guru yang sah. (haram ke sebelum ni? hee~)

Ada yang dapat penempatan didalam negeri sendiri... (alhamdulillah)
Ada juga yang perlu meredah Laut China Selatan... (alhamdulillah dan kuatkan semangat kalian ye! insyaALLAH kalian mampu untuk menghadapinya..insyaALLAH)
dan bermacam2 tempat yang Ulfah sendiri tak dapat bayangkan..

Moga ALLAH permudahkan urusan kalian!!!

Macam mana ye nak cakap...

Sejak dua menjak Ulfah berada di dalam tahun akhir ni... lain perasaannya. 

Tak tahulah mcam mana dengan tman2 lain.. namun, tahap keSAYUan ulfah makin menjadi2... (sedih ke nak tinggalkan kampus??) entahlah... ulfah pun tak pasti...
Ulfah rasa tiap waktu yang berlalu itu amat bermakna. Ye...berMAKNA..

Sayu..bila lihat wajah teman2...SAHABAT2 HATI...

Pejam celik.. Masa yang ada tatkala ini pantas berlalu tanpa kita dapat menahannya... (masakan boleh kita menahannya...) Kita hanya boleh memintasnya...insyaALLAH..

keSAYUan dan semangat sebagai seorang guru kian bertambah dengan cerita yang dikongsikan oleh puan Suzanna sebentar tadi. Masalah2 yang timbul disekolah.. terutama berkaitan dengan murid2. Murid2 yang disalah 'tatang' oleh ibu bapa terutama oleh BAPA2 yang otak mereng!! Entahlah... bertambah pening kepala ulfah yang sedia pening ni...

Oklah..Ulfah berhenti disini saja..

Ya ALLAH..IKHLASKANLAH HATI2 KAMI DALAM MENJADI PENDIDIK X LAMA LAGI... MOGA KAMI JUGA BISA MENJADI MURABBI KEPADA ANAK DIDIK KAMI YANG BELUM PERNHA LAGI KAMI BERTEMU.. PERTEMUKANLAH KAMI DALAM RAHMAT DAN KETENANGAN-MU YA RABBI. PERMUDAHKANLAH URUSAN KAMI...AMIIN.

No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tik Tok Tik Tok

Jom Solat ^___^

Salat times for Sri Andalas, ٤١٢٠٠ Klang, Selangor, Malaysia Taman. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.
Salat times for Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.