Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Monday, October 17, 2011

Titisan Airmatamu

Bismillahirrahmanirrahim...

"Aezza, ingat. Tangisan kau tu biarlah ketika kau menghadapNya. Terutama dalam solat kau. Jangan menangis kerana manusia."

Tutur bicara yang pernah diungkapkan kepadaku oleh seorang sahabat hati yang kini berada nun jauh di serambi Makkah.

Hakikatnya, airmata ini mudah saja mengalir. Terkadang tanpa sebab yang dapatku huraikan sebaiknya pada sesiapa. Hanya DIA saja tahu, apa makna tiap airmata yang gugur dari mata ini.

Duhai teman...
Duhai sahabat...
Duhai adik2ku
Duhai saudaraku..

Yokie Emoticons 78Menangislah
menagislah
menagislah

menagislah tatkala jiwamu lelah terhadap ujian yang tiada putusnya. Namun, jangan sesekali kau bersangka buruk terhadap Tuhanmu.. ALLAH.

Percayalah, pada tulus Maha kasih dan sayangnya ALLAH....

Tiap apa yang menimpamu, punya 1001 jalan cerita yang terbaik untukmu di dunia ini andai kau hadapinya dengan berbaik sangka denganNya...ALLAH..

Bismillahir Rahmanir Rahim...~

"Tiada Suatu Bencana Yang Menimpa Di Bumi, Dan Tiada Pula Pada Dirimu Sendiri, Melainkan Ada (Tertulis) Di Dalam Kitab (Lohmahfuz) Sebelum Kami Menciptakannya. Sesungguhnya Yang Demikian Itu Mudah Bagi Allah Mengadakannya..."
(Al Hadid: 22)



"(Ketetapan Yang Demikian) Supaya Kamu Jangan Berdukacita Terhadap Apa Yang Luput, Dan Supaya Kamu Jangan Terlalu Gembira Terhadap Apa Yang Diberikan-Nya. Dan Allah Tidak Menyukai Setiap Orang Yang Sombong Lagi Membanggakan Diri..."
(Al Hadid: 23)



[RESAHlah.. BIMBANGlah..TAKUTlah.. andai dirimu begitu sukar untuk menitiskan airmata. apatah lagi airmata atas sesalan dosa2 yang kau lakukan... ]


ingatan buat diriku jua...~


No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...