Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Monday, August 8, 2011

Atas & Bawah

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah...sudah masuk hari yang ke-8 umat Islam berada dalam bulan yang penuh baraqah ini..RAMADHAN..
Ramadhan...
Mengenang aku
kesusahan yang dialami
oleh insan lain...
-Brothers-
Saja saya ambil serangkap lagu daripada kumpulan Brothers yang pernah dianggotai oleh Yasin. 

Terlintas untuk menulis sesuatu berkenaan rangkap tersebut apabila diri acap kali melihat sekelompok manusia yang memerhati saja manusia yang berpusu-pusu dan rakus merebut membeli makanan juadah puasa.  
Rakan-rakan.. hulurkanlah bantuan.

Saya tahu, kita semua ini belum lagi mendapat gaji bulan2 (yang bakal (insyaALLAH) kita peroleh setelah menjadi penjawat awam kelak).. Namun, diharapkan elaun yang kita dapat, sekurang-kurangnya dalam RM300++ sebulan itu boleh lah kita beri sedikit kepada mereka yang tidak berkemampuan. Sedeqahkanlah setidak-tidaknya RM1 kepada mereka. Kasihanilah mereka.

[[[part yang saya paling tidak boleh menahan hiba, bila melihat pakcik atau makcik tua ----yang boleh dipanggil atok/nenek berjalan seorang diri dengan pakaian yang compang camping di tepi jalan]]] ALLAHUAKBAR!

Nek Google: Image

Dipasar-pasar selalunya pasti ada makcik atau pakcik yang buta datang duduk menjual tisu. Belilah tisunya andai kita rasa perlu balasan atas RM1 yang kita mahu sedeqahkan. Ikhlaskanlah hati ye kawan2.

[[[ tangan diatas lebih baik daripada dibawah ]]]

Pak Google image~

Teringat cerita tentang seorang ustaz yang mana sanggup pulang ke rumahnya semata-mata terlupa untuk memasang niat untuk melakukan segala kerjanya nanti LILLAHITA'ALA apabila keluar saja dari rumah. masyaALLAH~

ehsan: iluvislam

No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tik Tok Tik Tok

Jom Solat ^___^

Salat times for Sri Andalas, ٤١٢٠٠ Klang, Selangor, Malaysia Taman. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.
Salat times for Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.