Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Sunday, March 27, 2011

Apakah?

Bismillahirrahmanirrahim.

ALLAH..ALLAH..ALLAH..ALLAH..dengan mengingatiMu, tenang jiwaku. ALLAH.

Sedikit perkongsian dari diri diwaktu senja ini tatkala sedang mengisi perut dengan rezeki kurniaan Ilahi. AlhamduliLlah. Kiranya sudah berlalu seminggu waktu sesi praktikum ku. Apa perasaanku? ALLAH. Bercampur baur. Namun yang pasti, jiwa diliputi kekecewaan yang amat. Rasanya tidak perlu bercerita tentang perihal kekecewaan tersebut kerana semakin dicerita semakin sakit hati dan semakin germbiralah syaitan2 mencucuk diri untuk bercerita tentangnya.

Apa pun pengajaran yang ku perolehi, (walaupun belum dapat mencari pengalaman mengajar lagi dalam seminggu ini) kita perlu melaksanakan AMANAH yang diberi dengan sebaiknya! ALLAHUAKBAR! Khuatir apa yang ku katakan ini tidak ku lakukannya. Bantulah diriku ya ALLAH dalam melaksanakan tanggungjawabku, terutama yang sedang ku pikul waktu ini.

Selain itu, kejadian yang berlaku pada minggu pertama praktikum ini membuatkan aku semakin SAYANG dengan profession keGURUan. Serius! Tiba2 terasa nak merebut jawatan pentadbiran dalam sekolah pula! (haha~ GIPANG kah aku??--> bak kata adikku, Idah)Onion Emoticons  Biar diriku dan mereka yang tahu kisahku saja yang faham. (faham ke meke tu?)

OKLAH.. Tiba2 nak berhenti kat sini.(insyaALLAH, andai ada kesempatan akan ku sambung) Azan Maghrib sudah berkumandang. Maka, siapa yang boleh solat tu..apa lagi..PERGILAH SOLAT!! OK..

W'salam.


No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...