Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Sunday, August 8, 2010

Coretan 8 Ogos 2010

Bismillahirrahmanirrahim.

"..Ya ALLAH..
Jangan Kau cuba aku..
melebihi batas mampu dan santunku

ya ALLAH..
bila memang Kau cuba
aku pun percaya Kau sayang padaku

ya ALLAH..ya Rabbi
ya ALLAH..ya Rabbi

ya ALLAH..Lindungilah diriku dari yg menjahati menzalimiku
ya ALLAH Kau lah Maha segala
Kaulah pelindung hidup dan matiku..."

Ya ALLAH..telah berlalu saat demi saatMu. Pada kehidupan yang Kau berikan kepadaku jua kepada makhlukMu yang lain. Namun hatiku masih diselimuti sakit yang sukar ku rawat. Kau pemilik hati ini juga segenap diriku. Bantulah aku..

ya ALLAH... lagi beberapa langkah untuk Ramadhan itu hadir menjengah kembali setelah hampir setahun ia pergi. ALLAH.. ku harap Ramadhan kali ini memberi makna yang tidak terhingga dalam hidupku. Bisa saja Ramadhan tahun ini adalah terakhir buatku. Ku mohon rahmat dan ampunan daripadaMu..ya Rabbi.

Kepada keluargaku yang tercinta dan sahabat yang memahami..ku mohon maaf atas kesilapan dan sikap diri yang tidak indah yang menyebabkan diri kalian terguris. Aku hanya HAMBA ALLAH yang lemah dan hina.

*************************************************************************
ya ALLAH..betapa ku ingin pulang rumah. meskipun baru saja ku pulang pada minggu lepas. Rindunya. Aku dapat merasai keperitan sahabat2ku yang rumahnya berada jauh daripada Seremban terutama di Pantai timur, utara dan selatan.

ALLAH.. Ku bersyukur kerana Kau letakkan ku hampir dengan keluargaku.
Alhamdulillah..syukur..


No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...