Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Tuesday, April 27, 2010

Aku Lemah TanpaMu Aku Lelah

Bismillahirrahmanirrahim..


Jam menunjukkan 5:08 pagi tatkala sedang menaip entri ini. Nampaknya diri ini mahu juga untuk menyatakan sesuatu berdasarkan pengalaman diri menjadi fasilitator. Poin sebenarnya ialah apabila diri berjumpa, mengenali dan berada dalam sebuah kelompok manusia yang hebat. Hebat bagaimana? Hebat dalam menganuti agamanya..hebat dalam menegakkan agama pilihan Allah..

MasyaALLAH..bagaimana aku nak gambarkan rasaku?

Ini baru sahaja kelompok kecil. Masih ramai lagi seperti mereka di luar sana.

Ku muhasabah diri.

Manakah letaknya harga diriku untuk aku menjadi panji-panji bagi agamaku sendiri?

ALLAH..

Teringat aku akan satu ayat yang pernah ku baca.. Lebih kurang begini ayatnya..
"di akhir zaman nanti, mereka yang masuk syurga seumpama setompok bulu putih pada badan seekor lembu hitam"

Maaf kalau aku salah dalam menulis kembali ayat itu dengan sebetulnya.

ALLAH...

Siapalah aku ini?
Kuatkan semangatku ya Rabb..
Tunjukkan daku jalan yang terbaik untukku lalui
Hidup dalam dunia ini
Aku lemah
Aku lelah tanpaMu
Jauhkanlah daku dari fitnah dunia
Yang bisa menjauhkan
diriku dariMu

**************************************

Andaikan diri ku bisa
Seperti yang lain
Yang Kau sayang
Yang Kau rindukan
Yang Kau cintai

Aku lemah tanpa Mu aku lelah
Aku sungguh tak berdaya
Tolongku
Tolongku
Yaaa Allah

Setiap air mataku mengalir
Allah aku lemah dan tak berarti
Setiap derai tangis membasahi
Allah jangan tinggalkan aku lagi

Aku sayang Allah
Aku rindu Allah
Aku Cinta Allah


*********************************





No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tik Tok Tik Tok

Jom Solat ^___^

Salat times for Sri Andalas, ٤١٢٠٠ Klang, Selangor, Malaysia Taman. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.
Salat times for Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.