Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Saturday, March 20, 2010

Kesakitan Dunia! Lihat..

Bismillahirahmanirrahim..

Assalamualaikum. Apa khabar diri kita hari ini? Sakit? Bagaimana sakitnya itu? Demam? Batuk? "..dia selesema cikgu.." Doa mohon kesembuhan dari Dia. Kemudian carilah ubat ye kawan-kawan. m.. apa yang aku nak kongsi hari ini mengenai 'kesakitan' yang dialami oleh dunia kita sekarang. Adakah korang perasan kesakitan itu? KESAKITAN hanya tidak dapat dilihat dengan hanya mata kasar.

Apa yang sudah berlaku dengan dunia kita ni!?

Maaf kalau korang tak berapa faham atau tak faham langsung tentang apa yang aku nak katakan. Apa-apa pun jom lihat ini kawan-kawan. InsyaALLAH, korang akan faham apa yang hendak aku katakan.

Phase 3 Part 1


Phase 3 Part 3


Phase 3 Part 16


Kawanku..ini adalah sedikit episod dari 20 bahagian 'Phase 3'. Lihatlah dengan mata hati kalian. Semua ini untuk kita renungkan sebaiknya apa yang boleh kita lakukan untuk membaiki dunia yang kian berada di penghujungnya.

Aku suka untuk mengulangi kata-kata dalam phase 3 part 3 (minit ke-1:50),
"...dan selagi kamu tidak menggunakan mata dalaman kamu bersama-sama dengan mata luaran kamu, kamu akan tertipu dan tidak akan dapat memahami dunia hari ini."

Wallahu'alam.

p/s: korang boleh lihat episod yang lain-lain di you tube. Cuma taip phase 3. Siapa yang nak subtitle Melayu, taip saja phase 3 sub malay. Tapi subtitle Melayu itu belum habis diberi kepada semua episod oleh seorang hamba Allah. Moga dia diberkati Allah selalu. Wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...