Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Tuesday, November 25, 2008

Cuti..??

assalamualaikum..
m.. cuti dah lama start.. lebih kurang dah 2 minggu cuti( kalau tak silap). Tapi masih ak tahu nak buat apa. cuma dapat tolong sikit-sikit kerja rumah. sebelum cuti memang adalah juga beberapa perancangan. Ingat nak belajar menjahit denga atok tapi nampaknya macam tak dapat jer. Kain belum beli lagi. Atok pula dah nak balik rumah dia sekejap. Banyak kenduri yang dia nak pergi.. .^_^. Atok memang suka tolong orang lagi-lagi saudara dia. Ni yang sayang sangat atok tapi kesian juga kat dia. yelah, dia kan orang veteran. Faham-fahamlah. Bila fikir-fikir balik, tak boleh juga kata begitu. Atok ni walaupun umrnya dah mencecah 68, tapi dia masih kuat lagi tau. Dia memang tak boleh duduk diam dalam rumah ni. Mesti ada jer kerja yang dia nak buat. m.. tak dinafikan. Bosan juga duduk rumah dalam bandar ni. bukannya ada kerja yang nak dikerjakan. Kata dia lah.. :p

Saya harap dapat mewarisi kerajinan dia. Selain pandai menjahit atok juga pandai memasak. Sedap betul dia masak. Dulu-dulu masa dia agak muda, dia masak untuk budak-budak sekolah..tadika.. Kalau dalam majlis perkahwinan ni, tak payah nak cakap lah.. memang dia pro.m.. atokku..



p/s: mak kata nak bawa pergi jalan-jalan awal bulan 12 ni.. oergi tengok ikan.. waaahh....

No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...