Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Thursday, May 16, 2013

PEMILIH



Bismillahirrahmanirrahim..
aLlahumma solli 'ala saiyidina Muhammad
wa 'ala alihii saiyidina Muhammad.


semakin bertambah langkahan kaki di dunia ini,
terasa semakin bertambah pikulan dosa2ku.
semakin bertambah umurku..
semakin ku tak tahu...
adakah aku semakin menghampiri redhaMu
atau semakin jauh dariMu?

ALLAH.

gusarku..
jauhkan aku dari fasik
jauhkan aku dari munafik
jauhkan aku dari sesuatu yang mendatangkan murkaMu
ALLAH... apalah nilaiku padaMu..

* * * * * * * * *

tiadalah sempurna padaku..
juga tiadalah sempurna pengharapanku
pada yang bakal menempuh syurga atau neraka
bersamaku.


namun,
BIMBANG dan takut itu
menjadikan PEMILIH itu
berada dalam kamus hidup!

TAKUTku pada gapaian redha Sang Pencipta yang gagal ditemui!

BIMBANG
pada tempat akhirku kelak
adakah aku peroleh kunci ketenangan?
atau kunci yang penuh sengsara? JAUHKANLAH
..kerana akhir yang itu infiniti akhir!

saat ini
segenap petunjuk tentang PILIH itu aku mohon jawabnya dariMu.
ALLAHU ALLAH..
ku mohon segala yang benar dan tepat buatku
hanya dariMu


ALLAH..
rawati hatiku yang acap bernanah
dek lupa akan tujuan hidup yang Kau beri padaku.

ampuni aku...

No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tik Tok Tik Tok

Jom Solat ^___^

Salat times for Sri Andalas, ٤١٢٠٠ Klang, Selangor, Malaysia Taman. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.
Salat times for Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.