Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Tuesday, July 5, 2011

Praktikum 2: Day 1

Assalamualaikum~
Bismillahirrahmanirrahim.


"...jangan mengkhianati mereka yang khianat.."


Tiba-tiba teringat antara potongan pesanan yang aku dengar dari radio IKIM.fm semasa sedang memandu Ababil yang disayangi ramai. Terima kasih ku ucapkan buat roomate memahami kondisi diri. InsyaALLAH, andai ada rezeki, Buroq bakal muncul di bumi IPRM ni. Mohon doa teman dan sahabat ye.

Alhamdulillah, hari ini selesai hari pertama praktikum di SK Taman Tuanku Jaafar. Syukur sangat kerana haripertama sahaja sudah dapat jadual. Terima kasih kepada cikgu Izah. (ramai betul cikgu ~za za kat sini..) ---> pertambahan cikgu Zaza lagi pada hari ini. =) tersenyum bila ingat kejadian SESAT pagi tadi. Bayangkan, aku sudah pun bertolak dari IPRM dalam jam 6.30/40 tapi (alhamdulillah) sampai ke SKTTJ pada jam lebih kurang 7.20pagi. Walhal sepatutnya perjalanan ke sana memakan masa (andai tiada kesesakan lalulintas) 30 minit. Apapun, pengalaman tersebut membuatkan aku semakin mengenali jalan-jalan yang berada di kawasan menghala ke sekolah tersebut.

=) Pada perhimpunan pagi tadi, kami telah diminta memperkenalkan diri dihadapan murid-murid dan guru-guru yang ada semasa perhimpunan tersebut. Rasanya ini pertama kali dapat peluang semacam ini kerana semasa praktikum 1 dan 4 kali PBS belum pernah pegang mikrofon dan bercakap dihadapan murid-murid didalam perhimpunan. Alhamdulillah, gembira dengan suasana pentadbiran serta warga sekolah yang ada. RAMAH! Alhamdulillah wa syukurillah.

4Kreatif... 3Kreatif... ----> Subjek Sains
4Harmoni...4P          -----> Subjek PJ

ya ALLAH, perlancarkanlah tutur kataku agar mudah mereka memahami apa yang aku perkatakan.

Moga dapat buat yang terbaik untuk anak didikku ini. insyaALLAH..AMIINNNN YA RABB!

moga akarmu teguh mencengkam bumi wahai anak didikku


No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tik Tok Tik Tok

Jom Solat ^___^

Salat times for Sri Andalas, ٤١٢٠٠ Klang, Selangor, Malaysia Taman. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.
Salat times for Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.