Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Friday, December 4, 2009

T.O.L.O.N.G.

Kehidupan
Acap membuat dadaku sesak
Memikirkan banyak perihal
Yang bukan hanya datang dari diri

Terkadang seperti mahu berputus asa
pada kehidupan ini
terlalu menyesakkan diri

Seringkali aku buntu dalam mencari
jalan keluar
aku bingung

Manusia tiada peduli
Hanya lihat pada kekayaan duniawi
Manusia tiada peduli
Hanya mementingkan diri
Manusia tiada peduli
Apa terjadi pada yang disayangi

Aku manusia
Terlalu banyak hina dina dalam diri
Lemah sukar berdiri
Mengharungi pelbagai duri
Duniawi

Aku jua manusia
Yang cuba menjahit
Layaran peribadi
Yang lusuh dan busuk!

TOLONG!! Aku nak MENJERIT....
Meluahkan segalanya
Walau ku tahu ianya
hanya bius sementara

blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tik Tok Tik Tok

Jom Solat ^___^

Salat times for Sri Andalas, ٤١٢٠٠ Klang, Selangor, Malaysia Taman. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.
Salat times for Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.