Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Tuesday, January 27, 2009

Itu pun kau dah rebah???

Diri selalu menghela nafas yang panjang. Kadang-kadang tak tahu untuk apa. Begitulah aku sebagai manusia yang biasa namun merupakan kejadian Tuhan yang luar biasa. Manusia merupakan sebaik-baik kejadian dan aku sangat mempercayainya. dengan akal yang dikurniakan, manusia mampu membezakan yang baik dan buruk. Manusia mempunyai nafsu yang berbagai cabang yang bagiku merupakan antara cabaran hebat manusia dalam menyempurnakan imannya. Aku tidak tahu sama ada, wujudnya lagi manusia yang memiliki iman yang sempurna. aku juga tertanya-tanya.. pernah wujudkah manusia yang memiliki iman yang sempurna selepas kewafatan Nabi junjungan yang dikasihi ALLAH..

Yang pastinya.. hidup ini penuh dugaan. Tidak kiralah manusia itu baik atau jahat. masing-masing ada bahagian yang tersendiri. aku selalu mendengar ayat ini.

" senang bagi manusia untuk menjadi jahat.. namun.. untuk menjadi baik? begitu perit untuk dilalui.."

hati yang masih lemah dari godaan jahat nafsu dan syaitan ini perlu digilap hari demi hari. yang telah mantap juga perlu disuci saat ke saat. iman manusia ni bukanlah seperti malaikat yang sentiasa meningkat hari ke hari.

ya ALLAH.. aku hanyalah hamba-MU yang lemah lagi kerdil.. merayu akan bimbingan-MU. aku acap kali alpa dan leka dalam menyintai-MU.

aku sering rebah dengan dugaan yang hanyalah sebesar zarah jikalau hendak dibandingkan dengan saudaraku yang Kau uji dengan darah jua nyawa..

ampunkan aku.. ya ALLAH..

No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tik Tok Tik Tok

Jom Solat ^___^

Salat times for Sri Andalas, ٤١٢٠٠ Klang, Selangor, Malaysia Taman. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.
Salat times for Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.