Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Sunday, December 30, 2012

Gen-Y

 Bismillahirrahmanirrahim...
Allahumma solli 'ala saiyidina Muhammad
wa 'alaa alihii saiyidina Muhammad


alhamdulillah..
Allah masih beriku kesempatan untuk ku hidup. InsyaALLAH..moga inilah pilihan yang terbaik yang diberi ALLAH untukku. Banyak dosa2 lagi yang belum ku taubat. Banyak lagi salahku pada manusia, yang belum ku selesaikan halnya. terlalu banyak. ya ALLAH.. hidupkanlah aku selagi mana keHIDUPan ini terbaik buatku.. buat akhiratku ya ALLAH..

alhamdulillah..
semalam Ulfah berkesempatan untuk menyertai Seminar Gen-Y yang dianjurkan oleh Persatuan Ulama Malaysia Selangor dan Kerajaan Negeri Selangor. Kerjasama dengan Nisa', GAMIS dan
alhamdulillah best. best dalam mengubat hati yang lara~ (weee... geli tapi benar.. majlis ilmulah yang selalu menenangkan Ulfah..*mungkin sebab dinaungi para malaikat kot!* ^_^)

alhamdulillah..dapat berjumpa dengan panelis2 yang hebat2 dalam ilmu dan hujahnya. antara yang saya kagumi ialah dr zulkifli al-bakri. selain itu, prof dr muhaini, prof dr. abu hassan dan sebagainya. tak lupa juga barisan selebriti seperti diana amir, yatt hamzah dan mel wings. 

as usual, dr zulkifli al-bakri is very humble. Humble in his speech and thought. tak menunjuk2 lah senang cerita!

some points from Prof dr abu hasan..he said:
1- as young man (mentioning Gen-Y), you should lead the youth!

2-spread the kindness.. especially about our prophet Muhammad (pbuh) etc. 
: about this point. i do agree with him when he express his weirdness to 'us' which disappointed and mad with   people who cheated and insult our prophet saiyidina Muhammad (pbuh) but just 'membebel' tak tentu hala without spread the right story! THAT'S TRUE!! ---> reminding mySELF!

3-touching with Rosli Dhobi's struggle to free Sarawak from colonialist!

that' all for now.



No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tik Tok Tik Tok

Jom Solat ^___^

Salat times for Sri Andalas, ٤١٢٠٠ Klang, Selangor, Malaysia Taman. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.
Salat times for Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.