Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Friday, August 17, 2012

Ampuni Aku

bismillahirrahmanirrahim..

ya ALLAH...
ya ALLAH..
ya ALLAH..

Dalam beberapa detik
RamadhanMu kan berlalu

ALLAH..
ALLAH..
ALLAH..

tidak tahu bagaimana
hendakku luahkan
perasaanku

ya ALLAH

aku bukanlah seperti para sahabat Nabi
yang hatinya bisa membanjirkan
segenap tubuh dengan air mata
atas bakal kepemergian
Ramadhan

ALLAH
KAU Maha Tahu segalanya tentang aku
aku mohon yang amat
agar Kau ampuni segala dosaku
sesungguhnya KAU Maha Pengampun
lagi suka memberi keampunanMu

ALLAH
pilunya hatiku
dan ku tidak tahu
apakah musababnya

aku bukan insan mulia
aku bukan insan yang baik
seperti mereka2 diluar sana
banyak hinaku
banyak kurangku
banyak lemahku
hingga terkadang
aku merasa malu mengaku
berada dalam ikatan itu

ALLAH

jadikanlah aku insan yang bermanfaat kepada agamaku
jadikanlah aku insan yang bermanfaat kepada orang lain

teguhkan aqidahku
kuatkan semangatku
kentalkan imanku
dalam menghadapi
nafsu dalam diri
yang bakal berteman
semula dengan qaribnya

ALLAH...
AKU HANYA ADA KAMU
bimbinglah segenap diriku
untuk peroleh
cintaMU
jangan pernah buat aku mengharap
kasih dan cinta makhlukMu
melebihi aku
mahu cintaMU..

ALLAHU ALLAH..

AMPUNI AKU

Duhai insan
yang ku kasihi
tanpa mungkin kalian sedari,
ku mohon ampun dan maaf atas salah silapku
aku insan lemah
ampuni kesalahanku


No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tik Tok Tik Tok

Jom Solat ^___^

Salat times for Sri Andalas, ٤١٢٠٠ Klang, Selangor, Malaysia Taman. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.
Salat times for Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.