Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Tuesday, July 3, 2012

Seruku Buatmu SAHABAT #1

airmataku tak terbendung lagi
tatkala ku lihat kau ditemani dia
wahai sahabat

wahai sahabat hatiku
apakah perlu kau ke hulu hilir dengan dia
yang bukan cinta halal buatmu?
apakah sudah tiada teman wanita
yang dapat menemanimu
ke mana saja yang kau mahu?

gurisnya hati aku
bukan kerana aku tiada pendamping
bergender lain disisiku

namun,
lukanya hatiku
menitisnya airmataku
adalah kerana aku tidak dapat menerima
insan yang sudah sepatutnya FAHAM
dan SELESAI tentang semua agenda cinta manusia
yang belum halal baginya ini
bergelumang didalamnya..

aku takut menaip semua ini
kerana aku takut diuji dengan kata2ku sendiri
namun,
hanya ini saja
pada ketika ini cara untukku luahkan padamu
andai kau terbaca penulisan yang hambar seninya ini

aku sedih wahai sahabat..
andailah dapat ku tunjukkan padamu
gambar hatiku
sudah pasti kau lihat kelam hatiku
pilunya ia dengan pilihanmu itu

ya..
siapalah aku untuk menghalangmu
untuk meneruskan cintamu pada dia?
namun sahabat...
aku amat menyayangimu kerana DIA..
oleh kerana itu
warkah ini wujud

sekadar ini saja warkahku
buatmu sahabat..
tariklah balik hatimu
untuk meninggalkan dia
dan hampirilah DIA sebaiknya


hanya ini yang mampu ku seru..
buat ketika ini..~


No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tik Tok Tik Tok

Jom Solat ^___^

Salat times for Sri Andalas, ٤١٢٠٠ Klang, Selangor, Malaysia Taman. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.
Salat times for Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.