Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Friday, May 11, 2012

Duhai Purnama II

Duhai purnama..
duhai purnama
duhai purnama
yang ku rindui
yang ku cintai

seseungguhnya aku amat malu
menyatakan kerinduan dan kecintaanku padamu

walhal
aku adalah insan yang kau rindui


ya Rasullullah
aku amat ingin berjumpa denganmu
aku ingin menceritakan segala2nya padamu
namun
kau terlebih awal telah pergi
menemui pencipta yang juga merindui dan menyintaimu

aku malu
aku amat malu
duhai kekasih ALLAH

aku malu kerana rinduku
belum cukup untuk aku
meneladani tiap sifatmu yang sempurna

amat tidak layak
untukku melafazkan kerinduanku
ALLAH..ALLAH..ALLAH..

namun
ku tetap berharap
agar aku tidak berputus asa
untuk mengikuti jejakmu
meskipun aku ini bernama Hawa

ya ALLAH
bimbinglah aku untuk terus mengikuti sunnahnya
bimbinglah aku untuk taat segala perintahMu
dan meninggalkan segala laranganMu
 kerana..
aku amat MERINDUI dirinya

moga kerinduanku padanya
membuahkan bibit cinta mendalam
buatMU

ampunilah daku
ya ALLAH
kasihi daku
ya Rasullullah
kurniakanlah aku syafaatmu



No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tik Tok Tik Tok

Jom Solat ^___^

Salat times for Sri Andalas, ٤١٢٠٠ Klang, Selangor, Malaysia Taman. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.
Salat times for Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.