Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Saturday, November 14, 2009

assalamualaikum..
posting semalam telah saya buang..
dek kerana merasakan tidak sepatutnya berada di dalam blog..
lagipun hal yang berlaku telah pun selesai.
semuanya hanya kerana salah faham.
mereka ingat saya marah sebab ________ (adalah..benda yang sangat remeh.. haha..kelakar pun ada)

blogger-emoticon.blogspot.com


m..
tak apalah..
sudah terbiasa dengan peranan sebagai seorang kakak..
maka, sudah perlulah saya yang mengalah..

geram juga..namun oleh kerana tidak mahu ukhwah antara kami menjadi bertambah keruh apatah lagi atas perkara yang sangat tak masuk dek akal.. x mengapa..

pengajaran daripada peristiwa yang telah berlaku..
1. Don't look by its cover
- m,, semua ni berlaku gara2 mereka ingat saya marah. nampak saya macam marah. m..
sememangnya wajah saya ni memang serius.. nak buat macam mana? perlukah tersenyum
atau buat-buat senyum untuk mengubah wajah serius ni? nanti saya fikir2kan. tapi yang
pastinya orang lain pula akan rasa pelik bila saya berperangai 'happy2'..

2. Apa2 yg berlaku, mula2 saya mesti kena senyum. Kalau rasa orang marah kat kita, senyum
je.
- m.. muka yang manis bisa menyelesaikan banyak masalah..blogger-emoticon.blogspot.com


3. Mengalah je lah...
- m..bagaimana la sesuatu yang keruh nak jernih andai kedua-dua belah pihak ingin
memenangkan diri sendiri.

4. Face the problem!
- m.. ni gara2 ada pihak yang tidak memulakan 'penjernihan' hanya kerana rasa bimbang
kena marah kalau datang ke pihak satu lagi. Face the problem! Kalau tak, sampai bila nak
tamat.

m.. moga ini akan jadi panduan untuk diri bagi menghadapi situasi 'masalah' yang mendatang. Hidup ini kan banyak dugaan.. (^_^) Satu soalan yang sering tertanya2 (walaupun rasa dah ada jawapannya) terutama bila kejadian seperti semalam. Adakah patut saya merubah 'keadaan sediakala' wajah saya selama ini?

Simpan dulu lah soalan ni.. Science Pedagogies & PJ sedang menanti.. w'salam..~

No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...