Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Thursday, September 24, 2009

Duhai Puteriku Sayang

Assalamualaikum.
Terasa macam ada banyak perkara yang aku ingin tulis.. bersarang..berserabut dalam otak. pening jugak fikirkan.. namun, rasanya biarlah aku tulis sedikit demi sedikit. (moga dapat menaipnya sebaik mungkin..)

*********************************************************************************

ampunilah daku wahai pemilik jiwaku..blogger-emoticon.blogspot.com

ya Allah.. sesungguhnya telah berlalu RamadhanMu itu. aku berharap agar aku berjumpanya kembali. sesungguhnya, aku amat berharap agar dapat berjumpanya lagi. banyak perkara yang telah aku sia2kan. ampunilah aku ya Allah.

*********************************************************************************
Sekarang ni agak pening juga aku dengan iklim umur 20an.
Pening2. Nak gelak pun sebenarnya ada.
Kalau dulu, memang keluargaku terutama abah amat bertegas dengan pergaulanku dengan lelaki. Yelah, dia mahu aku tumpukan perhatian kepada pelajaran dan tak perlulah nak ada 'somebody'--->(haha..mmg aku x berminat pun)..

tapi sejak masuk umur puluhan ni, aduhyai..
Lain pula ceritanya.
pening aku.blogger-emoticon.blogspot.com

m..dia termasuk mak aku bimbang..
(kelakarla juga)
- - - - - - - - - - - - - -
perlukah aku menukar cara penampilan aku?
apakah terlalu 'old fashion' cara pemakaianku?
menitis juga air mata aku bila fikirkan semua ini.
aku sangat selesa dengan cara aku sekarang.
aku tak biasa dengan gaya2 tu semua.

entahlah. aku bingung.

adakah cara pemakaianku mencerminkan sikap profesional atau tidaknya aku?
ye.. ustazah norbahiyah tu memanglah comel dengan cara pemakaian yang ditampilkannya.
namun, aku bukan beliau.

ya,,aku tahu sebagai seorang bakal guru, aku perlu sentiasa nampak 'menarik'.
entah, aku tak faham. apakah yang dimaksudkan dengan menarik tu.
Ya, aku akui juga yang budak2 zaman sekarang ni memilih cikgu semasa belajar. suka dengan cikgu2 comel dan menarik.(aduhai..nak belajar ke apa?)

TAPI..

aku rasa tak lah teruk sangat cara pemakaian aku dan semua itu tak mencerminkan ke'profesional'an aku nanti sewaktu aku mengajar.
Untuk perkara ini sahaja, aku dah masuk ke dalam gelanggang perdebatan dengan manusia yang amat aku sayangi.

entahlah.
ye..memang lawa mereka2 yang pakai semua2 tu.
tapi, aku memang sukar untuk menerima itu semua untuk diriku.
Aku inginkan pakaian keselamatan. ingin menjadi lebih baik..lebih terjamin..
namun, bila isu ini timbul..
seperti lambat lagi untuk semua itu berlaku.

ye.. aku tahu (melalui apa yang aku dengar dan alami).
ramai yang macam tak percaya aku ni dah berumur 21 dengan melihat cara pemakaian aku.
aku dilihat macam muda lagi.. Form 3? Mana satu adik? Kakak ke adik?
(semua2 tu aku dengar dalam raya ni)

ya ALLAH..kuatkan aku.

Mungkin juga aku kurang kekuatan. Tiada sokongan dari mana2 pihak yang membuatkan aku sedikit goyah. blogger-emoticon.blogspot.com


(entah apa yang aku tulis kat atas ni)

sekadar luahan hati yang sukar untuk diluahkan.
Hanya tulisan yang mampu melegakan sedikit kesedihan ini.

ya ALLAH..tunjukkanlah aku jalan yang terbaik untukku lalui hidup di dunia ini.
amiin..~

bolehkah seperti dia?


****************************************************************************

Ya ALLAH..Jauhkanlah aku dari sifat munafiq lagi fasiq.. amiin


3 comments:

  1. hmm..susah gini deh.
    tapi ok gak bile org igt kite muda lg. Form 3 za?? hebattt !! hekhek!

    pakailah ape yg ko rse selesa za..menarik tak menarik tak penting kot.

    ReplyDelete
  2. betul mai.. adik saudara aku yang kata. muka aku macam budak form 3. (^_^)

    terima kasih mai..

    ReplyDelete
  3. kenapa nak ubah penampilan? saya rasa penampilan awak sudah cukup bagus untuk seorang bakal guru dan juga seorang muslimah. yang menjadi pengukur bukanlah apa yang awak pakai atau mekap apa yang awak guna tetapi peribadi yang menjadi aras... pakailah apa yang sekarang ini menjadi pilihan awak, kerana itu yang terbaik. murid-murid tidak memandang kepada wajah, tetapi peribadi kita...kerana saya dulu pernah menjadi pelajar, awak juga...cantik mana pun guru itu, tapi jika dia tidak pandai untuk mengambil hati muridnya, muridnya tetap takkan suka...percayalah pada diri sendiri...

    ReplyDelete

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...