Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Thursday, June 25, 2009

Wahai Orang Yang Di Atas..!!

Kenapa..?kenapa..? Mereka langsung tak menunjukkan belas kasihan kepada agama Islam ini. Mengapa para pemimpin diatas sukar melaksanakan apa yang disuruh agama. Kenapa tiada belas kasihan pada muslimah yang lemah yang cuba mempertahankan auratnya sebaik mungkin?? Kenapa? Bukankah peraturan manusia itu boleh diubah?? Bukankah kita ini manusia..? Masih boleh lagi berbincang dan bertolak ansur..? Kenapa perlu mengungut memusnahkan harapan seseorang agar kita mengikut peraturannya?Bukankah kita saudara seagama? Kenapa? Aku tahu..berbanding mereka yang pernah bersekolah agama..apalah sangat nak dibandingkan ilmu ku dengan mereka..


Namun aku ada hati..ada jiwa untuk mencintai setulusnya cinta abadi..Walaupun tak sehebat orang lain yang benar-benar menjualkan diri mereka pada jalan ALLAH.


Wahai orang yang berada di atas..


Kenapa kalian begitu?


Aku tidaklah begitu terluka andai KALIAN bukannya seagama denganku..


namun kita berpegang pada Tuhan yang satu.. ALLAH

agama kita serupa.. ISLAM


Aku hanya meminta perkara yang kecil saja..Namun kalian begitu angkuh dengan peraturan-peraturan yang kalian canang hebat atas kami. Pelbagai sejarah kalian yang dihamburkan kepada kami hanya untuk melemahkan kami.. meneguhkan hujah kalian yang benar-benar membuat hati saudara-saudara kalian ini hancur.


Aku tahu..aku bukanlah muslimah yang sebenar-benarnya menutup aurat mereka sebaiknya.. dengan berjilbab labuh ..bulat dan sebagainya.. namun, bila kalian menyatakan pendirian serta peraturan manusia yang kalian sendiri bina..aku benar-benar amat KECEWA!


Bilakah semua ini akan berakhir???? Walhal baru saja bermula tadi..


ALLAH..ALLAH..ALLAH..


janganlah KAU palingkan pandanganMU dariku


ya ALLAH..

aku buntu..

telah ku usahakan semampu aku untuk mempertahankannya..

andai aku teruskan pada langkah terakhir ini

pasti perbalahan akan berlaku..

dan mungkin perbalahan itu tiada tanda nokhtah

sehinggalah aku beredar dari sini..

walhal aku baru setahun jagung berada disini..

masih bertahun lagi yang aku perlu lalui

kehidupan disini..


ALLAH..ALLAH..ALLAH..


jangan biarkan sesekali hatiku redha

dengan perkara ini..

jangan biarkan hatiku gembira

dengan semua ini..

jangan biarkan diriku redha

dengan apa yang TERPAKSA aku lakukan..


aku hanya ingin redha MU..


berserabut..bercelaru..ribut..

hati..perasaan..akal fikirku..

Tunjukkan aku jalan terbaik

ya ALLAH..aku mohon..


andai hal ini terpaksa aku lakukan..

aku RAYU..AKU RAYU..

Lindungilah kami dari

mata-mata JAHAT PENUH NAFSU!!

mata-mata LIAR yang sukar menunduk..


ALLAHURABBI..moga segala yang ku lakukan..

hanyalah keranaMU..

Aku ingin mencintaiMU..

bantulah daku

ya ALLAH..


Tunjukkanlah..ya ALLAH..

jalannya..

meskipun tidak sama

dengan kekasih2MUyang lain..

No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tik Tok Tik Tok

Jom Solat ^___^

Salat times for Sri Andalas, ٤١٢٠٠ Klang, Selangor, Malaysia Taman. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.
Salat times for Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.