Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Sunday, May 10, 2009

Mana? Di mana?






"Ya ALLAH..berilah kekuatan kepada kami ..Ya ALLAH..
Ya ALLAH.. berilah kekuatan kepada insan yang kusayangi..
Jangan lah biarkan dia dalam kelemahan..
Ya ALLAH..tak terdaya aku untuk memberi kata2 semangat kepadanya
sedangkan aku sendiri perlu membinanya.."


Alhamdulillah..terlupa seketika benang-benang yang berselirat dalam kepala ni. Siang tadi saya bersama rakan-rakan lain telah pergi ke PWTC bagi menghadirkan diri dalam konvensyen ' Berakhirnya Agenda Zionis'.

Antara 'speakers' yang membentangkan kertas kerja ialah:
* Dr. Azzam Tarmizi
* Dr. Mohsen Salleh
* Dr. Roslan Mohd Nor

Alhamdulillah.banyak input yang diperolehi hari ini. Perihal sejarah secara mendalamnya perihal 'Zionis' ini. Tanpa aku sedar, ada semacam semangat yang datang menyeru sesuatu kepadaku. (haaaa..seram pula..)

Dapatkan CuteComment di SahabatMusleem.blogspot



m..yang penting, bagi aku itu sesuatu yang positif. Moga SEMANGAT ini tidak akan sirna sampai akhir hayatku..insyaALLAH.. Banyak juga manusia-manusia yang datang ke konvensyen ini. Dalam dewan merdeka je sudah melebihi 3000 manusia. Tidak silap aku, belum dikira lagi yang berada di luar dewan..ALHAMDULILLAH..

Nampaknya..ALLAH sedang memakbulkan sesuatu untukku. THANK YOU ALLAH..

M..insyaALLAH..awal cuti sekolah ini aku akan ke Kedah Darul Aman. (seram gak..tak pernah aku 'menginap' kat rumah manusia lain melainkan rumah parents n grandparents aku..)
Dapatkan CuteComment di SahabatMusleem.blogspot
parah-parah..

m..tidak mengapa..insyaALLAH..jikalau rancangan aku diizinkanNYA..aku akan berjumpa dengan sahabat aku yang dah hampir 3 tahun tak berjumpa.Persahabatan aku dengan dia pelik juga. Sebenarnya, kami berkenalan tak sampai setahun pun. Tapi, keakraban kami sepertinya bertahun lama bersahabat.

herm.. 20 MEI 2009 akan bermula medan perjuanganku dalam peperiksaan. Namun, senjata-senjatanya masih belum diasah sebaik mungkin. ISH!! Kehilangan FOKUS..merugikan.

1 comment:

  1. Insyaallah berjaya.....aminn...usaha syarat kejayaan..tapi penentu kejayaan ialah Allah..

    ReplyDelete

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...