Demi ALLAH yang Maha Esa.. Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah untuk menuju cintaMu..menitis air mata tatkala sanubari merindui..menitis air mata tatkala semakin menjauh, tetapi janji ALLAH tetap segar & mekar..keranaku tetap yakini.. ALLAH menyatakan.. "Wajiblah cinta-Ku kepada orang-orang yang berkasih sayang kepada-Ku"
(Hasan al-Banna)

Sunday, April 26, 2009


ya ALLAH..
ku mohon agar dibukakan segala pintu hikmah
untuk ku mengerti setiap perkara
yang terjadi..

terima kasih ya ALLAH..
KAU tidak pernah putus-putus
mengurniakan kasih sayang-MU
kepadaku..

pelbagai jalan yang aku lalui
selama ini
rupa-rupanya
merupakan jalan-jalan
yang penuh kasih sayang-MU..

segala apa yang ku hadapi
waktu ini..
aku pasti ada hikmahnya..
ya ALLAH..
aku amat ingin menyintai-MU..

tak tergambar keindahan
dan kegembiraan yang asyik
jika cinta-MU
memenuhi hatiku..

namun..aku amat khuatir
adakah layak untuk aku
memperolehinya

sedangku lihat ramai lagi
hamba-MU yang begitu
taat serta menjualkan
diri mereka ke jalan MU
ya ALLAH..

padahal aku hanyalah hamba-MU
yang sentiasa leka..
alpa..

ya ALLAH..
yang memegang jiwa ini
dan segala yang wujud di alam ini
peganglah jiwaku erat-erat
agar tidak aku terjatuh ke dalam
jurang dunia yang
bisa memisahkan daku
dari mengharapkan
syurgaMU..

ALLAHURABBI..
ALLAHURABBI..
ALLAHURABBI..


amiin..ya Rabbul'Alamin..

No comments:

Post a Comment

Nak beritahu apa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tik Tok Tik Tok

Jom Solat ^___^

Salat times for Sri Andalas, ٤١٢٠٠ Klang, Selangor, Malaysia Taman. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.
Salat times for Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia. Muslim Prayer Times Widget by Alhabib.